top of page
Forløb til NATURENS LYDE

 

Fuglestemmer i skoven

I denne opgave skal I lære om fugle og fuglestemmer. I skal ud i skoven og lege fuglebingo, og når I kommer tilbage til skolen, skal I lege gæt og grimasser med fuglearter.

 

Optag en ordløs lydvandring

I dette forløb skal I have fokus på de mange forskellige lyde, der er omkring jer. I skal åbne jeres ører for, hvad der er særlige lyd-kendetegn for bestemte områder og forsøge at finde lyde, som I normalt ikke ville lægge mærke til. I skal ud i naturen eller nærområdet og optage forskellige lyde, som I bagefter klipper sammen til en ordløs lydvandring.


Producer en audiowalk

I dette forløb skal I lære om audiowalks og selv indspille en audiowalk, hvor I inddrager konkrete steder i nærmiljøet. Til sidst skal I lytte til hinandens audiowalks, mens I bevæger jer rundt på det sted, hvor fortællingen foregår.


På kirkebesøg med Lilith

I dette forløb skal I på et lidt anderledes kirkebesøg. I skal opleve kirkerummet, mens I går rundt med en lydfortælling i ørene. I skal læse de to skabelsesberetninger fra Bibelen, en fagtekst om Lilith og undersøge, hvordan hun i dag bliver portrætteret i tv-serier og computerspil. 


Som man råber i skoven

I dette forløb skal I lære om lyd, og hvordan musik og fysik hænger sammen. I skal lave forskellige øvelser med lyd og lave et lille stykke musik, hvor I afprøver det, I har lært.

 

Skovkoncert 

I dette forløb skal I lære om tidlige instrumenter og derefter ud i skoven og lave musik uden brug af musiklokalets instrumenter. Til sidst skal I optage og opføre jeres musikstykke for resten af holdet.

Dans og spil et sted 

I dette forløb skal I arbejde med at gengive et steds særlige kendetegn gennem bevægelse, dans, rytmer, musik og eventuelt tegning. I skal udføre nogle forskellige opgaver og komponere et stykke musik.

bottom of page